17 juli 2024

CB start tijdelijk met 'tweede netwerk' voor betere leverbetrouwbaarheid

Om in het drukke najaar de leverbetrouwbaarheid te verbeteren, start CB in samenwerking met Tielbeke een zogenaamd 'tweede netwerk'. Dozen die heel laat op de avond nog gesorteerd worden en niet op tijd klaar staan voor het afhaalmoment van de vervoerders, gaan mee in een 'tweede ronde'. Deze tijdelijke oplossing start 3 september.

Iedere nacht om 01:00 uur halen vervoerspartners ID Logistics en Tielbeke de dozen en pallets bij ons op, om diezelfde dag uit te leveren aan boekhandels. Op drukke dagen gaan er zo'n 16.000 dozen de vrachtwagens in. Het komt voor dat niet alles op tijd klaar staat. We willen ervoor zorgen dat klanten toch al hun bestellingen ontvangen. Daarom komt Tielbeke om 04:00 nog een keer langs om het restant op te halen. Klanten in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden) kunnen daardoor twee leveringen op één dag krijgen.

Handig om te weten

  • Een tweede levering gebeurt altijd met een busje.
  • In een tweede levering zitten dozen, geen pallets.
  • Ontvang je een levering via het tweede netwerk, dan ontvang je de track & trace informatie per e-mail. (Je kunt dit dus niet terugzien in CB Online, ook niet na 11 september zoals we eerder lieten weten.)
  • Je kunt een tweede levering krijgen van dinsdag tot en met vrijdag. Op maandagen en zaterdagen maken we geen gebruik van het tweede netwerk.
  • De chauffeur van de tweede levering neemt geen retouren en lege dozen mee.

Dit zogenaamde 'tweede netwerk' is een tijdelijke oplossing. Wij werken aan de uitbreiding van de capaciteit van ons sorteerproces en betere data-uitwisseling met onze vervoerspartners. Hiermee verwachten wij in 2025 het tweede netwerk weer af te kunnen sluiten.

Meer informatie

Op ons serviceportaal vind je antwoord op veel gestelde vragen. Op bekijk onze presentatie die we gebruikten tijdens een webinar van Koninklijke Boekverkopersbond over dit onderwerp.

Natuurlijk kan je met vragen terecht bij onze accountmanagers of bij ons Customer Service team via vervoer@cb.nl